רבי דוד ומשה- י.בן עמי ואחרים

רבי דוד ומשה זיע״א.

קורות חייו ומופתיו

מאור שמחון

סיפור מאת פיבי אוחיון ז״ל מצרפת: "הייתי חולה מאוד באחת מידיי ובאחת מרגליי, ולא מצאתי מזור. הרופאים לא הועילו לי, ומצב בריאותי רק הלך והתדרדר וסבלי הלך וגבר. הכאבים הלכו וגברו עד שהגעתי למצב שלא יכולתי ללכת כלל ולא יכולתי להשתמש ביד ימין. בהתחלה נעזרתי במקל הליכה עד שהגיע יום בו לא יכולתי עוד לקום מהמיטה. הרופאים לא הצליחו לעזור לי ־ כל הבדיקות שערכו הראו שאני סובלת כנראה מתחילתו של שיתוק שמקורו בעמוד השידרה. והגיע יום ובאמת השיתוק אחז בי ונאלצתי לשבת על כיסא גלגלים בחוסר אונים, ייאוש רב ופחד מהעתיד לבוא. איבדתי את הטעם לחיים בכלל. הרגשתי רע וכאבים תקפו אותי, מצב בריאותי מכל בחינה רק הלך והתדרדר. ללא שום תקווה ללא שום הקלה. והנה, לילה אחד, התגלה אליי בחלומי הצדיק רבי דוד ומשה זיע״א ואמר לי: ״אני רבי דוד ומשה״. הוא הזריק לי זריקה, נתן לי כדורים ומיד הרגשתי שיפור והקלה. אמר לי הצדיק: ״אם ברצונך להירפא, עליך להגיע ולהדליק נר בבית הכנסת על שמי באופקים״. לאחר שהגעתי לבית הכנסת והדלקתי נר, נרפאתי מכל מחלותיי״. לא הכרתי את בית הכנסת שעל שמו, לא הייתי בומעולם, אך נדהמתי לגלות שאמנם יש בית כנסת באופקים על שם הצדיק רבי דוד ומשה. ביקשתי את בעלי לקחת אותי אל המקום בכיסא הגלגלים – בעזרת שכנים רחמנים הגענו למקום, והדלקתי נר בעודי יושבת על הכיסא וסובלת מהכאבים שלא הרפו ממני לרגע. לפתע נעלמו כל הכאבים כלא היו וחשתי כוחות שזורמים בגופי ומקימים אותי מהכיסא ־ מצאתי עצמי עומדת ומתחילה ללכת! ידי שהייתה משותקת החלה לנוע! פתאום חשתי אותה ואת הדם החדש שזורם בה. לא ידעתי נפשי מרוב אושר – בעלי ושכניי שהיו איתי קפאו במקומם מתדהמה. קשה לתאר את גודל השמחה על הנס שקרה לי בזכות הצדיק רבי דוד ומשה. מאז אותו יום – לא היה שבוע בו לא הגעתי להדליק נר לכבודו של הצדיק וכך גם בעלי וכך גם כל הנוכחים במקום שסיפרו על הנס הגדול לכל תושבי השכונה שהחלו לזרום בהמוניהם אל בית הכנסת על מנת להדליק נר לכבודו של הצדיק.

בזכות הצדיק נרפאתי מכל מחלותיי, ומאז ועד היום אין בריאה ומאושרת ממני.

זוג חשוך ילדים נואש מכל תקווה. שנים רבות לא הצליחה האישה להרות. כל שכניהם  וקרוביהם בורכו בבנים ובנות ורק ביתם היה ריק מצחוק ילדים ושמחה. האישה נמצאה עקרה ובעלה שכיבד ואהב אותה מאוד לא נטש אותה בגלל צרתה – כדי לשאת אישה אחרת ולהוליד בנים ובנות. איש תם, טהור לבב ונאמן התפלל יום יום לנס שיתרחש ואולי תירפא אשתו מעקרותה. אבל הדבר לא קרה. יום אחד נודע לבני הזוג על קיומו של בית הכנסת בו ישנו ציון ומקום הדלקה לכבודו של הצדיק רבי דוד ומשה זצוק״ל זיע״א. הם לא היו תושבי המקום אך הגיעו למקום מישוב לא רחוק בו התגוררו. הם הדליקו נרות לכבודו של הצדיק וביקשו והתחננו לעזרה. לא עבר זמן רב והאישה חשה לא כתמול שלשום. לאחר מספר ימים בהם פקדו אותה תחושות אלו הגיעה לבדיקה אצל רופא המשפחה. כבר עם תיאור התופעות אותן תיארה האישה איבחן הרופא שהיא כנראה בהיריון. בדיקה אישרה בוודאות שהאישה בהיריון. לאחר שמונה חודשים מיום הבדיקה ילדה האישה תאומים – שני בנים שהביאו אור ושמחה גדולה לבני הזוג. לאחר מכן ילדה האישה עוד חמשה ילדים – שלוש בנות ושני בנים נוספים – מקסימים ונפלאים כולם. מבית שרק עצב וייאוש שררו בו, הפך ביתם של בני הזוג שנושעו על ידי הצדיק לבית מוצף אור תקווה ושמחה. אף לא לרגע שכחו שזכותו של הצדיק עמדה להם והקפידו לפקוד את מקום ציון הקדוש לפחות פעם בשבוע להדליק נרות לכבודו ולהודות לו.

אישה אחת התגוררה בבית הצמוד לבית הכנסת באופקים(כשחומת ביתה הייתה משותפת לחומת בית הכנסת). במשך תקופה ארוכה הייתה האישה חולה מאוד. מחלתה הלכה והחמירה ולא מצאו לה מזור. דלקת פנימית קשה גרמה לחוסר תיפקוד של איברים פנימיים חשובים עד כדי סכנת חיים. בשלב מסוים ביקשה האישה ללכת לרב המקובל רבי יצחק כדורי זצ״ל על מנת לבקש עצה ועזרה. לאחר שהצליחו לארגן לה את הפגישה המיוחלת אמר לה הרב: "הינך גרה ליד צדיק גדול ועצום שמדרגתו גבוהה מאוד. אם תדליקי במשך 40 יום נר לצדיק בסמוך לו את גרה וכן לצדיק רבי מאיר בעל הנס, תיוושעי ותירפאי. ״האישה עשתה בדיוק כדבריו. מאותו יום הקפידה להדליק יום יום נר במשך 40 יום. יום לאחר מכן קמה בבוקר בריאה לחלוטין. היא הרגישה סוב כמו שלא הרגישה מעולם. היא הלכה לרופא לבדיקות ונמצא שכל הדלקות בגופה נעלמו, שהכול תקין ואין צורך בשום טיפול. האישה חזרה לחיים טובים ושמחים ולא שכחה מעולם את הנס שאירע לה בזכות הצדיק. היא המשיכה לפקוד את בית הכנסת ולהדליק נר לכבודו.

גבי עליה לוגסי הייתה בהיריון והרגישה לא טוב. היא ניגשה לרופא, ולאחר בדיקות שערך, הציע לה לעשות הפלה, ולא, חייה וחיי התינוק בסכנה. אם שמוע הצעה מבהילה זו, ניגש בעלה לבית הכנסת שע״ש רבי דוד ומשה זיע״א באופקים, התפלל, וביקש מהקב״ה שישלח רפואה שלמה לאשתו. הוא הדליק במקום שמן שהביא עימו, ולקח מעט מהשמן כדי לתת לאשתו. לאחר מכן, הלכה האשה שנית לרופא, שלאחר בדיקה הבחין בתוצאות טובות ושאל אותה: "מה עשית שהשתנה מצבך לטובה?״ סיפרה לו מה התרחש, ואחר מספר שבועות ילדה בן במזל סוב. הרופא התפלא מאוד – מעולם לא נתקל בשינוי כה מפתיע ונפלא. עברו מספר שבועות והאישה ילדה בן.

גב׳ לוגסי ובעלה לא הפסיקו לברך את רבי דוד ומשה זיע׳יא. בזכותו לא איבדו את התינוק היקר שגדל להיות תלמיד חכם וגדול בתורה. לאחריו, ילדה עליה לוגסי עוד שלושה בנים ושלוש בנות כולם בריאים ומוצלחים בן פורת יוסף.

הבעיה שגרמה לסיכון חייה וחיי התינוק בפעם ההיא נעלמה. הצדיק עזר לה והיא לא שכחה את חסדו מעולם. היא ובעלה, ולאחר מכן כל ילדיה שכניה ומיודעיה שסיפרה להם, נהגו לפקוד כל יום שישי את בית הכנסת של הצדיק להדליק נרות, ולהשתתף בכל ההילולות לכבודו.

הירשם לבלוג באמצעות המייל

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

הצטרפו ל 227 מנויים נוספים
מאי 2015
א ב ג ד ה ו ש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
רשימת הנושאים באתר