סגולות נפלאות ליום הכיפורים: חוברת הידברות הרב יונתן הלוי-יצחק פריאנטה.

יצחק פריינטה

7 סגולות נפלאות ליום הכיפורים: חוברת הידברות הרב יונתן הלוי

1 הדלקת נרות בערב יום הכיפורים סגולה לבטל מקטרגים : בערב יום הכיפורים מדליקים נרות בבית ובבית הכנסת. הדלקת הנרות בבית הכנסת מורה על הארות העליונות המתווספים לשכינת עוזנו. טוב לאדם לכוון בזה בעת שהוא מדליק את נרו להאיר למעלה אורות עליונים. בזוהר [במדבר רפב] נאמר כי הנרות ביום הכיפורים מקבילים לשופר בראש השנה, לבטל המקטרגים ולעורר את הרחמים.

2 סגולת לקבלת התפילות : ביום הכיפורים היא לומר בכניסה לבית הכנסת את הפסוקים הבאים : " ואני ברוב חסדך אבוא ביתך אשתחווה אל היכל קדשך ביראתך. "כי אליך אלוקים ה" עיני בך חסיתי אל תער נפשי. " שמרני מידי פח יקשו לי ומוקשות פועלי אוון" . "יפלו במכמוריו רשעים יחד אנכי עד אעבור". פסוקים אלה מסוגלים מאוד לעבור תפילה, ונרמז בם שם קדושת היום.

3 סגולת מהאר"י הקדוש לשמירה על הילדים : בשעת קריאת התורה של יום הכיפורים סגולה להוריד דמעות כאשר קוראים על מיתת שני בני אהרון וחושבים על הצער שהיה לאביהם. מי שמוריד דמעה ולפחות מצטער על פטירת של צדיקים אלו- מובטח שלא ימותו בניו בחייו.

4 סגולת מה " בן איש חי" להצלחה : בברכת כהנים יש 15 תיבות. ראוי למנות את מילות הברכה בפרקי כף היד [באגודל 2 פרקים, בכל אחת מהאצבעות האחרות 3 פרקים, וה 15 הוא פנים כף יד.] סגולת של הבן איש חי היא למנות את התיבות בפרקי כף היד, ולזכות שבורא העולם יברכנו בכל מעשי ידינו.

5 התנוצצות תשובה בשעת תפילת נעילה היא סגולה לכפרה מוחלטת: רבי מאיר שמחה הכהן מדווינסק, בעל המשך החוכמה, מכאר בספרו כי בזמן תפילת נעילה, שעת החתימה, הקב"ה ברוב טובו, אחרי ריבוי הבכי והחרטה, מוחל אפילו על חילול שמו יתברך,חלילה, זוהי הסיבה מדוע סידרו מתקני התפילה לומר בתפילת הנעילה " ולמה תמותו בית ישראל [יחזקאל לג]. וכן " כי לא אחפוץ במות המת והשיבו וחיו" כלומר, גם אם האדם לא הגיע לתשובה ממש בשעת נעילת השערים, עדיין יש לו תקווה- אם יגלה במעמקי לבו התנוצצות של תשובה אמיתית.

6 סגולת התענית לכפר על ימות השנה שעברו ללא מצווה : חז"ל אומרים שכל יום שעובר על האדם ללא תורה ומעשים טובים- אינו נמנה בין ימיו. הפתרון לכך היא התענית. התענית היא דבר גבוה מאוד והיא מסוגלת להחיות מתים. כלומר, לעורר גם את הימים שעברו בחושך בהבלי העולם- אותם ימים שהאדם בזבז במו ידיו וינק את כל השפע והחיות שהיתה בהם. יום הכיפורים כולל את כל הימים, והתענית ביום גדול זה מכפרת על כל הימים נחשבים לכאורה "מתים".

7 להקפיד לשלם נדרים : מובא כי הנודר דבר מצוה- נברא מלאך אחד, אבל לא תיגמר הוויתו עד שיעשנה, והנודר ואין משלם נדרו נמצא המלאך ההוא תלוי ועומד וצער הוא לו  עד שישלם נדרו, ובשלמו את נדרו המלאך ההוא יהיה לו סנגור מליץ טוב בעדו כמו שאמרו " העושה מצוה אחת קונה לו סנגור אחד". ומטעם זה נהגו בקצת מקומות לשלם כל אחד חובותיו לבית הכנסת בערב יום הכיפורים.

הירשם לבלוג באמצעות המייל

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

הצטרפו ל 219 מנויים נוספים
אוקטובר 2022
א ב ג ד ה ו ש
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
רשימת הנושאים באתר