קהלת צפרו – רבי דוד עובדיה ז"ל

תעודה מספר 243

לייד סידנא לחכים אטביב מן ענדי אנא אדממי אצפריווי נבוס בייד סידי, ולדאבא יא סידי כא נחיב מן לחאל ומן סידי אידא מא תעלמני כאו מחית נקדי לארבעים יום די קולתלי מכל למעזון, כאן נאכל די חיבית אוו לא מא נקטע חתא סי וואזבני בלכתבא דייאלכום.

וספדלי אתסלל מחית כופית לא יזרעלי דאך סי ולדאבא יא סידי יאך מא נכופס ירזעלי דאך למרד מעדמא כלת למעזון כר נכוף בלמא ירזעלי ודי תממא עלמני ביה סידי לעזיז. מחית זמעא מאזאלי ונקדי ומחית נקדי ונרא רוחי אלא ברית נסאפד לסידי חלאוותו ומא נטוול עלא סידי גיר בלכיר אלאה יעמל ידיךמסאעדין ומבאכין אלאה יכליה מנידא וזבירא עלא ראשנא.

תרגום תעודה מספר 243.

לאדוני האון הרופא, ממני בעל החסות מעיר צפרו, אנשק ידי אדוני, וכעת אני מבקש מאדוני, שתודיע לי אם אחרי עבור ארבעים יום שאמרת לי שאוכל המרקחת. האם אוכל כל מה שארצה או לאו, ולא אמנע משום דבר.

תענה לי בכתב שלכם ושלח לי הדרכה יען שמפחד שיחזור עלי אותו דבר. וכעת אני שואל אדוני, האם לא אפחד להחזרת המחלה ההיא גם אחרי שאכלתי את המרקחת, אני מפחד שלא יקרה לי עוד, ומה שיש, נא חהודיע לי אדוני היקר.

כי עוד לי שבוע ואגמור, ואחרי כן אם אראה שאני נתרפאתי אשלח לאדוני דורון, ואין להאריך על אדוני כי אם בברכה וטובה, ה' ישים ברה במעשה ידיך, ותהיה משען ומשענת על ראשינו.

סוף תעודה מספר 243

תעודה מספר 55

ב"ה

אחי ומרחמי, טובייאנא דחכמי, מרגניתא דלית לה טימי, החכם השלם והכולל הדיין המצוין כבוד מרונו הרב יאודה אלבאז יש"ץ אמן כן יהי רצון.

אחרי נשיקת פרי חדש ראשית הגש הנה שפתי לא אכלה, בתחנה ובתפלה, יתן ה' את אויבך הקמים עליך לאלה, והיית רק למעלה, אמן כן יהי רצון, זאת אומרת קשה עלי פרידתך כפרידת טופרא מבשרא, הייתי כאיש נדהם, וכגבר עברו יין, בלתי מזוג, יחיד בלתי זוג, אחלי יכונו לפני אל רחום וחנון יקבץ נדחינו בעגלא ובזמן קריב אמן כן יהי רצון.

מן המודיעית ולפנים ( שם עיר וכאן משלון הודעה פנימית ) איך יום ה' בשבת באו חכאן פאס יע"א ידיד נפש כבוד הרב יצחק אביטבול יש"ץ וסידי עבדלא בראברא וגמרו העניין עם הרב יוסף אפלאלו ככתוב בשטר המשכונה.

ותכף לביאתם הרבה להפליג סידי עבדלא הנזכר בהבטחות ונאמנות גדולה כדרכו ודחיתי אותו בקש, והן היום יום א' בשבת ישבתי עם כבוד הרב יצחק והיה מצדד על ההליכה ומבטיח קצת שאין לנו שום פחד ונומיתי לו הנה אתה עצמך מדבריך ניכר שאתה מסופק קצת בזה ואיך נלך ועתה תברר דבריך.

אם תבטיח בהחלט שאין לנו שום ריח פחד הנני מזומן לשלוח לכבוד מרונו הרב אלבאז ונחזור עמו למקומנו ואם בר מינן היה איזה דבר אין לנו תלונה כי אם עליך ואם לאו יניח לנו במקומנו, ואחר הרבות אמרים נגמר העניין בינינו על זה הדרך שילך הוא ביום ב' לצפרו יע"א ויעלה הוא ויחידי הקהל לשר ודברו אליו על אודותינו אותם הדברים שהיה אומר ידידנן כבוד הרב רפאל הצרפתי.

בהיותך בפאס יע"א וישחטו עליו להפיס דעתו ויבואו לכאן ליקח אותנו בכבוד אחר נטילת הבטחה גדולה, גם אודיעך כי הרב אברהם בן מאמאן חתנך באה אליו אגרת לחזור למקומו ממר דודו. ויום ה' לעת ערב הגיע אליו רץ אחד ובידו כתב מידיד נפשי החכם החשוב כבוד הרב עמרם שלא יבוא וחזר בו.

והיום גמר בדעתו לילך יום ב' עם כהרי"ץ אביטבול, והרב יצחק אלבאז כמדומה שעלתה בידו מצד סידי אלערבי אבן אלעלאם להביא את אשתו לפאס שכן הבטיח לכבוד הרב רפאל הצרפתי ומכל מקום לעת כזאת עדיין לא יצא הדבר לפועל.

ולמה לא הודעתני איזה מקום תחנותך, ועד אחרון אני בא, כפילנא שלמה רבה, למר ניהו רבא, המאור הגדול לממשלת, נפשי קשורה בנפשו כשלהבת קשורה בגחלת, כמהר"י בירדוג יש"ץ, ואמור לו איך ולמה תכך ומיד שכח אהבתינו והעלים עיניו משלאול בשלומינו.

אפילו באותות שתים ואח לצרה יולד כתיב, אך אמנה את המונח בטל לנגד עיניו אין חלות לתלונה לפניו, וכעת אין להאריך כי אם בשם שלום טובה וברכה כנפשל שובעך וכנפש נאמן אהבתך הצעיר

עמור אביטבול סי"ט

על גבי הכתב

הרי זו עולה אל מול פני מחמד עינינו וראשינו החכם השלם והכולל הדיין המצוין כבוד מורנו הרב יהודה אלבאז יש"ץ למתא מכנאס יע"א אתה שלום ושמך שלוםוכל אשר לך שלום קול רינה וישועה באהלי צדיקים רבשו"ש ושבש"ש ופורץ גדר ישכנו נחש

סוף תעודה מספר 55 

הירשם לבלוג באמצעות המייל

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

הצטרפו ל 219 מנויים נוספים
ספטמבר 2012
א ב ג ד ה ו ש
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
רשימת הנושאים באתר