רבי דוד ומשה

 

ספר זה מספר את סיפורו המופלא של גדול רבני מרוקו דבי דוד ומשה זיע"א, קורות ח״ו ותורתו. סיפורי מופת רבים נקשרו לדמותו רבת ההוד של רבי דוד ומשה זצוק״ל, ורבים מהם קובצו בספר זה המתעד, סרט ומנציח את עולמו של הצדיק ממרוקו אשר תפילותיו מעולם לא חזרו ריקם וברכותיו עשו רושם רב בשמים ובארץ לבטל גזרות קשות, ולגזור גזרות טובות על כלל ישראל.
מאות שנים אחר פסירת רבי דוד ומשה, אנו זוכים לברך על המוגמר עם פרסום יצירה מקיפה ורחבה הסוקרת את חייו ועולמו של ענק התורה והיראה, קדוש ישראל, רבי דוד ומשה זעי׳א.
״נפלאותיו מי יגיד, ושבחיו מי יעניד מורנו הרב דוד, ומשה שמו נקרא "

רבי דוד בוזגלו זצ"ל

הקדמה

ישתבח הבורא ויתעלה היוצר על אשר זיכני לרארבי דוד ומשהות יום זה בו יוצא לאור ספרי החדש על דמותו רבת המסתורין של גדול צדיקי יהדות מרוקו, אוצר התורה והחכמה, איש ־אלוהים, המלומד בנסים, מליץ יושר ואוהב ישראל, מרעיש הארץ בתורתו וביראתו, קדוש מבטן שקידשוהו שמיים, צפירת תפארה, הנזר והעטרה, צדיק יסוד עולם, האדמו״ר רבי דוד ומשה זצוק״ל לחיי העולם הבא וזיע״א.

יחיד ומיוחד היה רבנו רבי דוד ומשה זיע״א, סיפורי מופת וחסידות רבים נקשרו אל דמותו רבת ההוד, אשר מתארים דמות של קדוש עליון שבקדושתו ובפרישותו ידע לסייע לכל יהודי, לרפא את החולה, לפקוד בזרעא חייא וקיימא נשים עקרות, ולהושיע כל מבקש.

לא ידוע לנו אם הותיר אחריו רבנו הרב זיע״א כתבי יד וחיבורים, אך מקובלנו דור אחר דור, כי הרב זיע״א היה אחד ומיוחד מחכמי ירושלים עיה״ק, בקי בכל מכמני התורה והיראה, גאון בנגלה ועצום בנסתר, אשר אהבת ישראל נטועה בלבבו, וכל חייו הוקדשו לכלל ישראל.

היות ואין בידינו כתבים וחיבורים מאת הרב זיע״א, חשש גדול אחזני בתחילת מלאכת הכתיבה של הספר, שלא אמצא די חומר לעבדו למאמר ראוי. אך אודות לה׳ יתברך, זכותו של הרב זיע״א עמדה לי וזכיתי למצוא חומר רב אשר רבה והתעצם מידי יום לכדי ספר נאה זה. מקווה אני שספר זה יהיה בבחינת ״תורה נאה בכלי נאה״, משכן ראוי לשכן את שמו של רבנו הרב זיע״א.

רוב המעשיות המובאות בספר נמסרו לי ע״י אנשים  יראי שמיים שתיעדו אירועים שחוו, ראו וחלמו סביב עולמו של הצדיק ע״ה, מעשיות אלו הינן עדות נאמנה לתורתו ולקדושתו של בעל הנסים רבנו זיע״א, כידוע לכל ירא הי. וכשם שתורתנו מועברת מאב לבן ומדור לדור כך גם דמויותיהם של גדולי ישראל ופועלם מועברים מפה לפה ונזכרים לעולמי עד. ידוע ומפורסם מאמר חז״ל ״אמר רבי לוי, לעולם יצפה אדם לחלום טוב״ (ברכות נה, ע״ב) ורש״י מבאר ״יצפה: שיתקיים״, הא למדת שכוחו ותוקפו של החלום רב הוא, ואשרי מי שראה את הצדיק ע״ה בחלום, ואשרי מי שאמר לו שלום, ואשרי המצפה לו שיתקיים. קבלתי באמונה שלמה את הסיפורים על גילויי החלומות אשר נתגלה הצדיק ליראי שמיים והשתדלתי להביא את סיפור החלום כלשון מספרה.

חלקו הנוסף של הספר מצטט את כל האזכורים של האדמו״ר רבי דוד ומשה זיע״א בספרות התורנית והמחקרית שנכתבו עד עתה, כולל פיוטי השירה שנכתבו בשבחו.

ספר זה יוצא לאור ומוגש לצבור הרחב ביום הילולת האדמו״ר רבי דוד ומשה זיע״א, ר״ח מר חשוון תשע״ד, יום המסוגל לישועות הצדיק המעתיר בתפילתו על כל ישראל, ובפרט על דורשי שמו וקהל עדתו, אני תקווה שספר זה יעלה על שלחן מלכים ויעשה פירות בקרב קוראיו ומחזיקיו.

מנאי זעירא, המצפה להקמת שבת נכון

ועל המקום משליך יהבו כביטחון

כי הוא הבורא לי לב טהור וחדש רוח נכון

ע״ה מאור שמחון ס״ט

הירשם לבלוג באמצעות המייל

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

הצטרפו ל 227 מנויים נוספים
נובמבר 2013
א ב ג ד ה ו ש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
רשימת הנושאים באתר